תאגיד פלגי השרון פועל להבטיח כי מי השתייה המסופקים לכם הצרכנים – ראויים ועומדים באיכות המפורטת בתקנות משרד הבריאות.
אנו בודקים כל העת את איכות מי השתייה המסופקים לצרכנים. הבדיקות כוללות: בדיקות כימיות, בקטריולוגיות ופיזיקאליות, הנערכות ברשת המים, בחיבורי חברת מקורות לצנרת העירונית ובדיקות ברשת המים העירונית. כל הבדיקות נערכות במעבדה מאושרת ומפוקחת על ידי המחלקה לבריאות הסביבה של משרד הבריאות.
תאגיד פלגי השרון אחראי לספק לכם מים באיכות גבוהה מאוד. ניתן לשתות מים מהברז, יחד עם זאת, יש לזכור כי המים המסופקים לצרכן עוברים גם בצנרת פרטית הנמצאת באחריות הצרכן.
בדיקות במערכת אספקת המים

החל מיום 26.6.14 רשאי כל צרכן לבקש מספק המים, אחת לשנה, לבצע את הבדיקות המפורטות להלן, ברשת המים הפרטית (הנמצאת כאמור לעיל באחריותו): בדיקה מיקרוביאלית, בדיקה לעכירות, בדיקה לחומר חיטוי פעיל, בדיקה למתכות הכוללת- בדיקה לברזל, נחושת ועופרת.
כחלק ממדיניות התאגיד לשקיפות מלאה בכל תחומי פעילותו, תאגיד פלגי השרון, מפרסם באתר האינטרנט שלו, דוחות הכוללים את תוצאות הבדיקות לאיכות המים.
בדיקת איכות מים בבית הלקוח

תאגיד פלגי השרון יוזם בדיקות שוטפות לתקינות הצנרת ולאיכות המים המסופקת לבתי התושבים.
על פי תקנות משרד הבריאות, לרשות כל צרכן עומדת הזכות להזמין בדיקה לאיכות המים בביתו, אחת לשנה, בתשלום.
פניה לבקשת בדיקת צנרת מתבצעת באמצעות טופס ביצוע בדיקת איכות המים.
תעריפי בדיקה (התעריפים עשויים להשתנות עפ"י תעריפי המעבדה הבודקת):
- בדיקת מתכות – 538.35 ש"ח (לא כולל מע"מ)
- בדיקת מזהמים בקטריאליים, עכירות ועקבות חומר חיטוי פעיל – 374.49 ש"ח (לא כולל מע"מ)
- בדיקת מתכות, מזהמים בקטריאליים, עכירות ועקבות חומר חיטוי פעיל – 667.08 ש"ח (לא כולל מע"מ)
מקרים בהם יש לדווח למוקד 106
- במידה וראיתם מכלים / מאגרים שחלקם העליון שבור או פגום – סכנה שיכול לחדור פנימה זיהום חיצוני (שמקורו בציפורים או בבעלי חיים).
- במידה ומתקיימת תופעה מתמשכת או חריגה לאורך זמן, או תופעה חריגה בטעם, בריח או בצבעם של המים.
מקרים בהם אין צורך לדווח
מים "לבנים" – מקרה זה נוצר מבועות אויר מזעריות במים, הדומות לבועות הגז בסודה וגורמות למים להיראות לבנים. תופעה זו שכיחה יותר בחורף, כאשר מי השתייה קרים או כאשר הברזים בצנרת ההולכה אינם פתוחים לגמרי וגורמים לערבול של מים ואוויר. אין בתופעה זו כל נזק והיא תעלם מעצמה.
אבנית – שקיעת אבנית במכשירים צורכי מים כגון: דוד שמש, קומקום חשמלי מכונת כביסה ועוד, נגרמת בעת חימום בשל רמת קשיות גבוהה במים. רמת קשיות המים נגרמת ע"י מינרלים הנמצאים בטבע אשר אינם מזיקים לבריאות.
*מומלץ לווסת את מכשירי החשמל בהתאם להוראות היצרן בנושא אבנית – כדי לטפל ברמת הקשיות במים ולצמצם את היווצרות אבנית.
מים בגוון אדמדם או חום – לגוון זה יכולות להיות שתי סיבות:
- הימצאות ברזל במים (חומר כימי לא רעיל המופיע לעיתים בטבע) ומהול במי השתייה. הברזל גורם לשינוי בצבע המים רק כשהוא בא במגע עם האוויר.
- חלודה – הנובעת מצנרת חלודה המובילה את המים לבית. במקרים בהם הצבע נצפה בפתיחה ראשונה של הברז, לאחר שהמים עמדו זמן ממושך בצנרת (בעיקר בשעות הלילה) מומלץ לבדוק תקינות צנרת פרטית.
חול במים – עבודות תשתית וניקוי המבוצעות בצנרת המובילה מים גם ברשת הפרטית וגם ברשת הציבורית, עשוית להביא לכך שחומרים ששקעו בתחתית הצנרת יעלו שוב לפני המים (מה שעשוי לתת למים מראה של חול). הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה זו היא להניח למים לזרום פרק זמן מן הברז.
מים בטעם מוזר – אופן אחסון המים משפיע על טעמם, מומלץ לאחסן את מי השתייה בכלי זכוכית סגור בתוך המקרר.
*במקרים בהם אחת מהבעיות שפורטו כאן נמשכת או נראית חריגה, יש לפנות למוקד ולדווח.
- מידע מאת משרד הבריאות בנושא דיגום מים
- מידע בנושא דיגום מים בבית הצרכן
- מערכת “המים שלי”: דו”חות שבועיים של איכות המים
דו”חות איכות מים רבעוניים

- דו”ח איכות מים יולי–ספטמבר 2024 [גרסה נגישה]
- דו”ח איכות מים מרץ–יוני 2024 [גרסה נגישה]
- דו”ח איכות מים 2024 רבעון ראשון [גרסה נגישה]
- דו”ח איכות מים אוקטובר-דצמבר 2023 [גרסה נגישה]
- דו”ח איכות מים יולי-ספטמבר 2023 [גרסה נגישה]
- דו”ח איכות מים אפריל-יוני 2023 [גרסה נגישה]
- דו”ח איכות מים ינואר-מרץ 2023 [גרסה נגישה]